Saturday 8 February 2014

Pena Masjid

  • Dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas.

    2.         Berhubung dengan perkara tersebut, saya telah dihubungi dan berjumpa dengan En.Mohd Nur Hadi b. Zainudin (wakil pihak tuan) berkaitan dengan perkara di atas. Saya bagi pihak Jawatankuasa Masjid


  • Baca seterusnya

  • Masjid Sebagai Sebuah Universiti Terbuka (2) 
Dengan ini sekaligus mengajar kita agar mengutamakan urusan Allah s.w.t berbanding yang lain. Memuliakan masjid dan mencintainya juga adalah bertepatan dengan petunjuk nabi s.a.w dalam sabdanya bermaksud :   “ Tempat yang paling disukai Allah adalah masjid-masjidnya dan tempat yang paling tidak disukai Allah s.w.t adalah pasar-pasarnya (muslim).
                                                                                                                   
Baca seterusnya
  • Selamat Datang 1435 Hijrah 
Hari berganti minggu,minggu berganti bulan,bulan berganti tahun.Alhamdulillah sekali lagi kita semua diberi kesempatan menjejak kaki ketahun baru hijrah. Hakikatnya perubahan masa dan bersilih gantinya hari merupakan satu peringatan dan pengajaran kepada orang-orang beriman, sesuai dengan hadis yang sohih " "Tidak berganjak kaki seorang hamba pada hari qiyamat melainkan ditanya dengan empat perkara: berkenaan usianya pada apa dihabiskan.................."(hasan sohih;Sohih Al Targhib;Al Albani;3592)
                                                                                                                                       
Baca seterusnya
  • Masjid Sebagai Sebuah Universiti Terbuka (1) 
Masyarakat hari ini berlumba-lumba menimba ilmu pengetahuan dalam semua bidang, lalu kita dapati lahirlah berbagai institusi dan pusat pendidikan yang menawarkan berbagai jurusan dan kemahiran bagi memenuhi keperluan hidup semasa.Namun demikian kita dapati kebiasaannya masalah-masalah yang timbul dalam masyarakat samada dari segi sosial ,ekonnomi, kekeluargaan dan sebagainya juga melibatkan dikalangan mereka dari lepasan institusi-institusi dan pusat-pusat pendidikan yang terdapat masa kini.

Baca seterusnya

  • Rahmat Bulan Muharram

Setiap kali kita diberi peluang berada pada gerbang tahun baru hijrah kita juga diberi peluang untuk kesekian kalinya berada pada bulan pertama dalam kalendar tahun hijri iaitu bulan Muharram. Kasihnya Allah s.w.t kepada kita semua umat akhir zaman ini dalam dilihat antaranya dengan melihat kepada kelebihan yang terdapat pada bulan Muharram.

Baca seterusnya







No comments: