Thursday 27 December 2012

Tazkirah 1


TAZKIRAH JUMAAT: NASIHAT KUBUR


Nasihat Kubur:

1.    Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku 
       dengan TAHAJUD

2.   Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan 
       ber SILATURAHMI.

3.   Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak 
      baca AL-QUR'AN.

4.   Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikkan maka racunilah ia    
      dengan Amal SEDEKAH,

5.   Aku yang menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan    
      itu dengan SOLAT

6.   Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat amat sakit, 
       bebaskan rendaman itu dengan PUASA..

7.    Aku adalah Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan 
       perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"

No comments: